Kam dál:

Byty:

Pojištění:

Byty, domy, reality pojistíte levně online na: pojištění nemovitosti

Nemovitosti:

Reality:

Realitní poradenství, o nás, makléři v sekci Realitní kanceláře

Domy: Hledáte-li

Pozemky:

Je velikost realitní kanceláře zásadní pro výběr?

Dnes nám na trhu realitních kanceláří nabízejí své služby samostatní makléři, lokální realitní řetěze či nadnárodní realitní franšízingové společnosti. Koho z nich si přibrat ke své realitní transakci? A je velikost realitní kanceláře důležitá pro právě ten „můj“ obchod?

Reality jsou v první řadě lokální byznys. Určitě nebudete kupovat byt v Praze přes realitní kancelář v Ostavě..Leda by tam měla tato kancelář pobočku.. Zase na druhou stranu reality nejsou rohlíky na krámě a zákazník má nějaké potřeby a možnosti.. Když jednáte zs někým v Ostravě a ten tlumočí vaše požadavky někomu do Prahy.. kohovy třeba ani neznáte…určitě to také není ideální.. Při transakci v řádu milionu korun, je potřeba jistý stupeň důvěry.. A jak budete vědět, že vám makléř z Prahy nenabídne nějaký svůj ležák, jen proto, aby se ho zbavil? Určitě vždy bude lepší osobní setkání v místě a výběr makléře podle osobních preferencí..

Jaké jsou tedy možnosti?

  1. Nadnárodní ralitní řetězec
  2. Český realitní řetězec
  3. Místní nezávislá realitní kancelář
  4. Místní samostatný realitní makléř

 

Výhody a nevýhody síťových kanceláří

+ úspěšné know how aplikované na mnoha místech současně

+ široké zázemí, rychlá zastupitelnost v případě výpadku makléře

+ velká inzerce do značky

+ průběžná školení

+ spory jsou řešeny standartní cestou podle etického kodexu, který znáte předem

+ široká škála inzerce

-         neosobní

-         kvalita jednotlivých kanceláří v síti se může velmi lišit

-         úspěch na národní úrovni niz neznamená v lokální oblasti

-         počet prodaných nemovitostí také nemusí nic znamenat, ve chvíli, kdy si je vydělíte počtem makléřů v síti

-         makléři se mohou často měnit

-         rivalita mezi kancelářemi v realitní síti jedné značky může být značná a kanceláře z jednotlivých měst spolu nemusí rády spolupracovat, což může být na škodu u vaší reality

 

Toto vše výše popsané ukazuje na jistou garanci a ochranu zákazníka, ale neukáže vám na schopného obchodníka, který je především pro vás důležitý.. Protože v případě, že ho najdete, nepotřebujete nic z výše jmenovaného.

 

Co je tedy důležité, aby vám osoba, která chce být v realitách úspěšná nabídla?

Především mějte na paměti, že realitní byznys je lokální obchod v osobní rovině, takže osoby, které provádějí realitní transakci jsou velmi důležité... Zvláště ve chvíli stagnujícího či klesajícího trhu, kdy osobní vazby jsou často nenahraditelné, protože takový makléř je schopen domluvit např. slevy, či jiné podmínky s druhou stranou..Podobně jako finanční poradci, mnoho lokálně fungujících realitních kancelářích stojí na osobních kontaktech a dlouholetém působení na trhu, který zanjí jako své boty.. Proto získávájí mnoho obchodů na doporučení.

 

Menší realitní kanceláře většinou nemusí živit celý ten řetězec kanceláří, nemusí se s nikým dělit o provize, ani platit různé poplatky centrále. Nesídlí na drahých adresách ani nenabízí takovou národní marketingovou sílu, ale bývá levnější a v konkrétní lokalitě je úspěšný obchod často o jiných parametrech a hlavně o lokální inzerci, kontaktech a osobním prodeji makléře a kanceláře.. Viz dále.

Proto vždy vybírejte realitní kancelář v lokalitě, kde hodláte transakci realizovat a tam se rozhlížejte a vybírejte nezávisle na tom, zda jde o místní či nadnárodní kancelář.. Důležitá je především osobnost makléře a místní kanceláře. Dívejte se na tyto kritéria:

  1. Působnost na trhu. Jak dlouho působí na trhu kancelář, jak dlouho působí na trhu její vedoucí představitelé..nezaměňujte, často jde o různé doby.. Pokud kancelář funguje např. tři roky, ale ředitel může být v oboru již 20 let..což je určitý signál. Ti znají lokální trh dopodrobna, mají kontakty na notáře, právníky, odhadce..vše co můžete potřebovat.
  2. Pokud místní kancelář funguje bez potřeby nadnárodní značky či jiné síťové značky, jistě to rovněž něco vypovídá o její kvalitě, zvlášť pokud funguje dlouhodobě. Nebo o ni ani nadnárodní řetězec nestojí..? Každopádně tito lidé se neschovávají v byznysu za cizí značku a za své obchody se nebojí ručit svým jménem a svými schopnostmi, což je v dnešní době silný argument.
  3. Realitní kancelář by měla mít hlavně silný lokální marketing, protože nemovitosti kupují a prodávají v drtivé většině případů lidé, kteří tam dlouhodobě žijí.. A díky internetu dnes taková kancelář dokáže oslovit i přespolní zájemce o koupi.
  4. V případě, že má realitní kancelář navázanou spolupráci s jiným realitními kancelářemi, pak klient takové kanceláře získává obrovskou výhodu, kdy se o jeho požadavek zajímá několik často mnoho místních kanceláří najednou.
  5. Při výběru realitní kanceláře zvažte co je především pro vás samotní výhodné a optimální.

 

Více článků z kategorie Poradna



Kontakt: info@kancelar-realitni.cz

Hledej:

 

Realitní Kancelář